Digital analytics

Dit hoofdstuk gaat in op de vraag wat je moet meten om het online marketingproces te controleren en te verbeteren. Daarnaast geeft het je inzicht in de basisgedachten achter webanalytics en de belangrijkste indicatoren die webanalisten gebruiken.

Dit hoofdstuk behandelt:

  • digital analytics: definitie en uitgangspunten
  • kernprestatie-indicatoren
  • verkeersbronnen
  • het ABC-model
  • het herkennen van de fase waarin de bezoeker zit
  • social media metrics
  • webanalytics in de organisatie.

Interessante videos

Interview with Avinash Kaushik, digital marketing evangelist for Google Avinash Kaushik over meetbaar maken van social media marketing (Engels) Measuring success with website analytics - Google Small business Getting Started with Google Analytics, look into the tool - Google small business IBM Big Data & Analytics: Social Analytics for Retail Bart Schutz - Conversions@Google 2014 Een klassieker: Google Analytics In Real Life - Online Checkout

Om er voor te zorgen dat alle functionaliteiten van deze website naar behoren werken, gebruikt deze website cookies. Deze cookies bevatten geen persoonlijke informatie. Daarnaast worden cookies gebruikt voor anonieme websitestatistieken om u en andere bezoekers een betere website-ervaring te geven.

Bekijk privacystatement

Bekijk de EU richtlijnen

Cookies zijn geblokkeerd. Ongedaan maken.

Anonieme Cookies zijn toegestaan voor deze computer. Dit besluit kan heroverwogen worden.