Strategie en businessmodellen

De strategie is nauw verbonden met het businessmodel: de bouwstenen die de organisatie gebruikt om de organisatie en bedrijfsprocessen in te richten en geld te verdienen. Internet biedt andere bouwstenen dan de fysieke, offline wereld. Daardoor zijn er in de afgelopen jaren nieuwe en vaak verrassende businessmodellen ontstaan. In dit hoofdstuk leer je verschillende termen en modellen die horen bij strategie en businessmodellen. Ook zie je aan de hand van voorbeelden hoe organisaties businessmodellen in de praktijk vaststellen en aanpassen aan veranderde omstandigheden. Daarnaast kijken we hoe een organisatie vaststelt welke invloed digitale innovaties hebben op het businessmodel, de marketingstrategie of de uitvoering van de marketingactiviteiten.

Dit hoofdstuk behandelt:

  • de plaats van online marketing binnen de organisatiestrategie
  • het businessmodel
  • vaststellen van de gevolgen van digitale innovaties voor online marketing

Interessante videos

Missie, visie en strategie eenvoudig uitgelegd Strategisch management eenvoudig uitgelegd (I) Strategisch management eenvoudig uitgelegd (II) Osterwalder over Business Model Generation Mark Johnson: Innovating Your Business Model McKinsey: Identity and digital strategy

Om er voor te zorgen dat alle functionaliteiten van deze website naar behoren werken, gebruikt deze website cookies. Deze cookies bevatten geen persoonlijke informatie. Daarnaast worden cookies gebruikt voor anonieme websitestatistieken om u en andere bezoekers een betere website-ervaring te geven.

Bekijk privacystatement

Bekijk de EU richtlijnen

Cookies zijn geblokkeerd. Ongedaan maken.

Anonieme Cookies zijn toegestaan voor deze computer. Dit besluit kan heroverwogen worden.