Customer Relationship Management

Nadat de orderafhandeling goed is afgerond, start het customer relationship managementproces: de organisatie probeert de relatie met de klant te optimaliseren. Het doel van dit proces is te zorgen dat enerzijds de klant tevreden is met de relatie en verandert in een loyale klant, terwijl aan de andere kant het rendement van de klant voor de organisatie toeneemt. Hoe online marketing dit proces kan ondersteunen, is beschreven in dit hoofdstuk.

Dit hoofdstuk behandelt:

  • online customer relationship management
  • werken met klantgroepen
  • verhogen van klantwaarde
  • individuele waardeproposities
  • customer journey.

Interessante videos

Cross- en upselling bij kleertjes.com Changing Digital Thinking - Oracle CRM: Making it Work - Cranfield School of Management (Engels) From Social Media to Social CRM - IBM Driving Digital Advocacy - Oracle What if customers become friends? -  Steven van Belleghem Customer loyalty programmes... why bother! : Lance Walker De rol van e-mailmarketing: Ad Walraven Personalization: Martin Doettling IBM Edwin van Bommel: The three Ds of customer engagement

Om er voor te zorgen dat alle functionaliteiten van deze website naar behoren werken, gebruikt deze website cookies. Deze cookies bevatten geen persoonlijke informatie. Daarnaast worden cookies gebruikt voor anonieme websitestatistieken om u en andere bezoekers een betere website-ervaring te geven.

Bekijk privacystatement

Bekijk de EU richtlijnen

Cookies zijn geblokkeerd. Ongedaan maken.

Anonieme Cookies zijn toegestaan voor deze computer. Dit besluit kan heroverwogen worden.