Market-sensing

Om de juiste keuzes te maken, is het nodig om inzicht te hebben in het verwachte gedrag van de toekomstige klanten. Dit gebeurt door ‘market sensing’, aftasten wat er in de markt speelt. Het ‘market-sensingproces’ is het proces waarmee de organisatie zorgt dat zij permanent op de hoogte blijft van de behoeften, ontwikkelingen en trends in de markt. Pas als de organisatie de markt goed kent, kan zij producten online aanbieden die nu en in de toekomst succesvol zullen zijn.

Dit hoofdstuk behandelt:

  • internetgebruik in Nederland
  • online consumentengedrag
  • de online marketingfunnel
  • online marktonderzoek
  • relevante trends voor online marketing

Interessante videos

TNS - Connected Life Benjamin Göllnitz - Consumer Behaviour in the Digital World Goldman Sachs - Millennials: Changing Consumer Behavior Bain & Company - Why stores still matter in an online world RBDRChannel - TNS CEO's amazing Big Data/MR projection

Om er voor te zorgen dat alle functionaliteiten van deze website naar behoren werken, gebruikt deze website cookies. Deze cookies bevatten geen persoonlijke informatie. Daarnaast worden cookies gebruikt voor anonieme websitestatistieken om u en andere bezoekers een betere website-ervaring te geven.

Bekijk privacystatement

Bekijk de EU richtlijnen

Cookies zijn geblokkeerd. Ongedaan maken.

Anonieme Cookies zijn toegestaan voor deze computer. Dit besluit kan heroverwogen worden.