Dirk Houtgraaf

Contact Dirk Houtgraaf

E-mail Dirk Houtgraaf
Dirk Houtgraaf
Dirk Houtgraaf is (gedrags)bioloog en marketeer. Na ondermeer gewerkt te hebben voor Naturalis en de openbare bibliotheken, werkt hij momenteel voor de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed. Zijn interesse voor positionering en businessmodellen ontstond aan de Erasmus Universiteit, waarna hij zich heeft toegelegd op not-for-profit organisaties en de mogelijkheden die de informatiesamenleving en de digitalisering deze organisaties biedt. Hij is met name gericht op het aanscherpen van de strategische positionering van organisaties. In 2008 verscheen 'Mastering a Museum Plan: Strategies for Exhibit Development'. In 2013 kwam de gewijzigde herdruk: Klantgestuurde businessmodellen uit, dat hij samen met Marleen Bekkers schreef (Van Duuren Media).

Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed

Bedrijfsvoering: Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed

De Rijksdienst richt zich op het functioneren van de erfgoedzorg in Nederland en is nauw  betrokken bij de aanwijzing, het behoud, de duurzame ontwikkeling en het toegankelijk maken ervan. Daarbij gaat het om het verbinden van beleid, wetenschap en praktijk. De Rijksdienst adviseert en stelt informatie en kennis beschikbaar.


Dirk Houtgraaf schreef (delen van) de volgende hoofdstukken:
  1. Strategische aspecten van online marketing
Beschikbaar als:
  • Spreker
  • Docent

Om er voor te zorgen dat alle functionaliteiten van deze website naar behoren werken, gebruikt deze website cookies. Deze cookies bevatten geen persoonlijke informatie. Daarnaast worden cookies gebruikt voor anonieme websitestatistieken om u en andere bezoekers een betere website-ervaring te geven.

Bekijk privacystatement

Bekijk de EU richtlijnen

Cookies zijn geblokkeerd. Ongedaan maken.

Anonieme Cookies zijn toegestaan voor deze computer. Dit besluit kan heroverwogen worden.