Ronald Jansen

Contact Ronald Jansen

E-mail Ronald Jansen

Websites

Ronald Jansen

Ronald Jansen is ondernemer in de onderzoeksbranche sinds 1996 en is medeoprichter van DVJ Insights, een vooruitstrevend bureau dat hij tijdens zijn studie communicatiewetenschap startte. DVJ Insights richt zich met innovatieve methoden zoals storytelling op groei en optimalisatie van merken en communicatie. Naast DVJ Insights richtte hij ook NovioResearch op, een bureau met kant en klare researchproducten. Als bestuurslid was hij betrokken bij onder andere MWG en NIMA Online Marketing.


DVJ Insights

Bedrijfsvoering: DVJ Insights

DVJ Insights (voorheen De Vos & Jansen) is een onderzoek- en analysebureau waarin (de passie voor) het merk centraal staat. Het bureau ondersteunt opdrachtgevers bij het bouwen en onderhouden van sterke merken via diverse onderzoeksmodellen waarin oa vrije associatie centraal staat. Daarnaast integreert het bureau media effect onderzoek met het analyseren van online en social mediagedrag. Het grootschalige consumentenpanel van DVJ Insights ontvangt online enquetes, maar een groot gedeelte van de panelleden doet ook mee aan het online en social media onderzoek. Zij geven toestemming zodat hun online en social gedrag én advertising effecten gecombineerd geanalyseerd kunnen worden. Dit geeft inzichten in hoe merken bought, maar ook owned en earned media zo optimaal mogelijk kunnen inzetten.


Het bureau heeft naast gedreven onderzoekers, ook experts in huis als merk- en mediastrategen en communicatiedeskundigen die als research consultants onze klanten helder adviseren. Daarnaast investeert het bureau voortdurend in nieuwe technieken als neuro insights (hersenscans via sensoren), online eyetracking en de virtual cave (ism MediaLab) voor nabootsen thuisomgevingen en supermarkten.
Via de virtual cave heeft bureau in 2012 een AMMA award/Hans du Chatinierprijs gewonnen met een onderzoek naar het effect van mobile/location based advertising op het koopgedrag in de supermarkt.Enkele klanten van DVJ Insights: ANWB, Randstad, KFC, PON, RTL, Sanoma.


Ronald Jansen schreef (delen van) de volgende hoofdstukken:
  1. Online marktonderzoek
Beschikbaar als:
  • Spreker
  • Docent
  • Consultant

Om er voor te zorgen dat alle functionaliteiten van deze website naar behoren werken, gebruikt deze website cookies. Deze cookies bevatten geen persoonlijke informatie. Daarnaast worden cookies gebruikt voor anonieme websitestatistieken om u en andere bezoekers een betere website-ervaring te geven.

Bekijk privacystatement

Bekijk de EU richtlijnen

Cookies zijn geblokkeerd. Ongedaan maken.

Anonieme Cookies zijn toegestaan voor deze computer. Dit besluit kan heroverwogen worden.